Ilmainen toimitus yli 60 € tilauksille

 100% tyytyväisyystakuu

Tilaa tänään, tilaus lähetetään saman tien

 Maksu toimituksen yhteydessä

Peruutus- ja palautusoikeus

Peruutus- ja palautusoikeus

1.1 Mikä on peruutusoikeus?

1.2 Mietintäaika

1.3 Miten voit peruuttaa tilauksesi?

1.4 Milloin saat rahasi takaisin?

1.5 Tilauksen palauttaminen

1.6 Arvon aleneminen

1.7 Poikkeukset peruutusoikeuteen.

 

1.1 Mikä on peruutusoikeus?

Kuluttajana sinulla on oikeus peruuttaa sopimus (internetin välityksellä). Tämä tarkoittaa, että voit peruuttaa tilauksesi tietyn ajan sisällä, eli niin sanotun ”mietintäajan” kuluessa. Tämä aika kestää lain mukaan 14 päivää, mutta me tarjoamme 30 päivän mietintäajan. Jos hyödynnät tämän oikeuden mainitun ajan kuluessa, takaamme, että sinulle palautetaan palautettuja tuotteita vastaava ostosumma. Jos palautat koko tilauksesi, sinulle hyvitetään lisäksi maksamasi toimitus- ja käsittelykulut. Jos palautat vain osan tuotteista, sinulle ei hyvitetä toimitus- ja käsittelykuluja.

Huomaathan, että peruutusoikeuteen on olemassa poikkeuksia, jotka voit lukea alta osiosta 1.7

1.2 Mietintäaika

Tarjoamme 30 päivän mietintäajan. Tämä tarkoittaa, että sinulla on 30 päivää aikaa päättää, onko tuote sopiva sinulle. Jos haluat palauttaa tuotteen, voit ilmoittaa siitä meille mietintäajan kuluessa, jolloin sinulla on 14 päivää aikaa ilmoitushetkestä alkaen palauttaa tuote meille.

Voit myös palauttaa tuotteen ilmoittamatta meille siitä etukäteen, mutta on tärkeää, että palautat tuotteen mietintäajan sisällä. Liitäthän lisäksi palautukseen ilmoituksen siitä, että haluat käyttää peruutusoikeutesi (esimerkiksi eurooppalaisella mallilomakkeella, Liite 1 alla).

Huomaathan, että mietintäaika alkaa vasta päivänä, jolloin vastaanotat tilauksen. Jos tilauksesi toimitetaan useammassa osassa, mietintäaika alkaa vasta, kun olet saanut viimeisen tuotteen. Jos paketti on toimitettu naapurillesi, mietintäaika alkaa toimitushetkellä, jos olet nimittänyt naapurin vastaanottajaksi.

1.3 Miten voit peruuttaa tilauksesi?

Lain mukaan mietintäaika on 14 päivää. Ymmärrämme kuitenkin, että päätöstä voi olla vaikea tehdä 14 päivässä. Siksi olemme pidentäneet mietintäajan 30 päivään. Olemme maininneet yllä, milloin tämä 30 päivän jakso alkaa.

Voit peruuttaa tilauksen ilmoittamalla siitä meille jollakin seuraavista tavoista:

- Voit täyttää digitaalisen palautuslomakkeen https://rma.bralex.nl ja lähettää sen;- Voit ilmoittaa meille peruutuksesta sähköpostitse tai puhelimitse;- Voit lähettää meille täytetyn eurooppalaisen mallilomakkeen (katso Liite 1);- Voit palauttaa meille paketin, jossa on mukana kirjallinen ilmoitus siitä, että haluat käyttää peruutusoikeutesi (esimerkiksi eurooppalaisella mallilomakkeella).

(Suosittelemme ensimmäistä vaihtoehtoa, koska se on sinulle yksinkertaisin tapa.)

Parantaaksemme palveluamme olemme tietysti kiinnostuneita palautuksesi syystä, mutta sinulla ei koskaan ole velvollisuutta kertoa mitään syytä.

1.4 Milloin saat rahasi takaisin?

Pyrimme palauttamaan rahasi niin pian kuin mahdollista. Teemme palautuksen aina alun perin valitsemasi maksutavan kautta emmekä koskaan veloita siitä mitään.

Palautamme rahasi viimeistään 14 päivän kuluttua ilmoitettuasi meille peruutuksesta. Meillä on kuitenkin oikeus odottaa, kunnes olemme vastaanottaneet palauttamasi tuotteen, tai kunnes olet hyväksyttävästi todistanut lähettäneesi palautuksen, riippuen siitä, kumpi tapahtuu ensin.

Huomaathan, että jos tuote on vahingoittunut, voimme vähentää arvonalennuksen. Voit lukea lisää tästä alapuolelta.

1.5 Tilauksen palauttaminen

Sinun tulee palauttaa tuotteet 30 päivän mietintäajan kuluessa, tai ilmoittaa meille, että haluat tehdä niin. Jos ilmoitat meille palautuksesta 30 päivän mietintäajan kuluessa, sinulla on ilmoitushetkestä alkaen vielä 14 päivää aikaa palauttaa paketti meille. Palautusosoitteemme on: Peizerweg 97, 9727 AJ Groningen. Valitettavasti asiakkaan tulee maksaa palautuksesta aiheutuneet kulut.

1.6 Arvon aleneminen

Olet vastuussa tuotteen käytöstä mietintäajalla. Jos vahingoitat tuotetta mietintäajalla, saatamme joissakin tapauksissa veloittaa sinulta maksun tuotteen korjaamisesta tai puhdistamisesta, tai jos emme pysty enää myymään sitä uutena. Olet kuitenkin vastuussa tuotteen arvon alenemisesta vain, jos olet tehnyt tuotteelle jotakin muuta kuin mitä tuotteen ominaisuuksien ja toiminnan määrittäminen olisi vaatinut.

1.7 Poikkeukset peruutusoikeuteen.

Peruutusoikeudessa on olemassa joitakin poikkeuksia:

  1. Tuotteita, joiden pakkaus on suljettu sinetillä hygieniasyistä tai terveyden suojelemisen vuoksi, ei voi palauttaa, jos sinetti on rikottu toimituksen jälkeen;
  2. Helposti kopioitavia levyjä (DVD:t/CD:t), joilla on ääntä, videota tai ohjelmistoja, ei voi palauttaa, jos niiden sinetti on rikottu toimituksen jälkeen.

Alla on joitakin selkeyttäviä esimerkkejä:

1.7 Poikkeukset peruutusoikeuteen.

Peruutusoikeudessa on olemassa joitakin poikkeuksia:

  1. Tuotteita, joiden pakkaus on suljettu sinetillä hygieniasyistä tai terveyden suojelemisen vuoksi, ei voi palauttaa, jos sinetti on rikottu toimituksen jälkeen;
  2. Helposti kopioitavia levyjä (DVD:t/CD:t), joilla on ääntä, videota tai ohjelmistoja, ei voi palauttaa, jos niiden sinetti on rikottu toimituksen jälkeen.

Alla on joitakin selkeyttäviä esimerkkejä:

Esimerkki 1: Tilasit lisäravinteita ja poistit sinetin. Koska sinetti on poistettu, tuotteen palautus ei enää ole mahdollista. Voit kuitenkin palauttaa tuotteen, jos sinetti on edelleen paikoillaan ja ehjä. 

Esimerkki 2: Ostat hammastahnatuubin ja avaat pakkauksen. Avattuasi tuubissa olevan sinetin käyttääksesi hammastahnaa sen palauttaminen ei enää ole mahdollista. 

Esimerkki 3: Ostat ääntä, videota tai ohjelmistoja sisältävän DVD:n tai CD:n, joka on suljettu sinetillä. Rikottuasi sinetin tuotteen palauttaminen ei ole enää mahdollista.

Esimerkki 4: Ostat fitness-DVD:n, joka on suljettu sinetillä. Rikottuasi sinetin tuotteen palauttaminen ei ole enää mahdollista.

 

LIITE 1: Eurooppalainen mallilomake peruutusta varten

(Täytä ja palauta tämä lomake vain, jos haluat peruuttaa sopimuksen.)

Vastaanottaja:

[ yrittäjän nimi ]

[ yrittäjän maantieteellinen osoite]

[ yrittäjän faksinumero, jos saatavilla ]

[ yrittäjän sähköpostiosoite]

Minä/Me* ilmoitamme täten* teille, että minä/me* peruutamme sopimuksemme koskien

seuraavan palvelun täytäntöönpanoa: [palvelun kuvaus]*

Tilattu*/vastaanotettu* [palveluiden tilauspäivämäärä tai tuotteiden vastaanottopäivämäärä]

[Kuluttajan nimi]

[Kuluttajan osoite]

[Kuluttajan allekirjoitus] (vain, jos lomake lähetetään tulostettuna)

* Vedä yli sopimaton tai täytä sopiva.